Totalul afișărilor de pagină

joi, 23 iunie 2011

Carierista sau familista?

Orice persoana cu putina minte si mai multa inclinatie catre filosofie imi raspunde scurt: amandoua!Ei bine,mie raspunsul asta mi se pare asa ,ca sa scapi de cine intreaba.O sa-mi caut cuvintele si voi scrie in asa fel incat sa nu jignesc pe nimeni(cu toate ca nu asta mi-am propus cand am inceput sa scriu pe blogul acesta).

Din punctul meu de vedere aceste doua ''caracteristici'' ale unei femei,nu pot merge mana in mana fara ca vreuna sa se suprapuna peste cealalata sau fara ca vreuna sa nu rapeasca din timpul celeilalte.E adevarat ca le poti face pe amandoua.Cu greutate,dar merge.Sper ca ati retinut:merge.Merge si atat,adica nu exceleaza!NICIODATA,o femeie cu o cariera in care exceleaza nu poate fi o familista adevarata.O cariera la superlativ presupune munca in exces,care munca in exces nu mai trebuie sa spun inseamna timp mult,pe care de unde sa-l ia daca nu din familie?!NICIODATA,o femeie care are o viata de familie desavarsita si copii de crescut nu poate face o cariera extraordinara.Pentru ca ,pentru a avea o familie frumoasa ,o viata de familie implinita trebuie sa aloci timp.In fine ati prins indeea.Auzim deseori spunandu-se despre femei''vedeta''ce au renuntat cel putin pentru un timp la slujbele lor ce le ocupau 20 de ore pe zi pentru familie.De ce oare?pentru ca nu le puteau face pe amandoua in acelasi timp.

Sunt perfect de acord ca de-a lungul timpului au existat numeroase personalitati feminine care au excelat la serviciul lor avand si o familie.Dar sa nu-mi spuna mie ca au fost la capataiul copilului lor atunci cand acest a avut febra,sau ca au fost acasa cand sotul a venit de la serviciu obosit sau suparat,sau ca ,au trecut in mod regulat pe la parintii ce poate le asteptau.NU!Cu siguranta,altcineva s-a ocupat de copiii dumnealor,sotul s-a consolat singur sau ,ma rog,nu e treaba mea,iar parintii au avut mult si bien de asteptat un telefon,nemaivorbind despre vizita fiicei lor.
    A nu se intelege din postarea mea ca as avea ceva cu femeile de cariera!Nu!Din contra,le admir puterea,taria de caracter de a sta departe de cei dragi si capacitatea de a pune in practica la superlativ ceea ce au invatat.
    E adevarat ca postarea se refera la femeile ce au trecut de 25-30 de ani.Inainte de varsta aceasta,cand abia s-au casatorit si nu au venit inca pe lume copiii,femeile inca isi mai permit sa petreaca destul de mult timp in afara caminului fara a afecta prea mult viata de familie.

Tot ceea ce am vrut sa spun este ca totul depinde de optiunea fiecarei femei!Fiecare dintre noi,atunci cand ajunge la maturitate ar trebui sa aibe o confruntare cu ea insasi si sa stabileasca clar ce-si doreste in viata.Daca isi doreste o viata sanatoasa si implinita de familie trebuie sa constientizeze ca slujba va trece pe locul doi.Daca insa cariera primeaza,familia va avea de suferit!Motivul pentru care e bine sa ne gandim din timp la aceste 2 lucruri este unul foarte important: Sa nu fim dezamagite mai tarziu!Fie pentru ca am esuat lamentabil in viata de familie,fie ca nu am putut face performanta asteptata la serviciu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu